eaglemirek, goloneczka niekoniecznie, ale może wpadnę
Po wymianie rozrządu...
Zwiń
X
-
Po wymianie rozrządu...
Wymieniłem w styczniu kpl. rozrządu w swojej O1 i od tamtej pory jakoś gorzej odpala na zimnym silniku. Obiajwia się to tym że po minimum kilkugodzinnym a najlepiej całonocnym postoju (bez względu na temp. powietrza) przy odpalaniu trzeba kręcić tak ok. 4-5 sek. Jak silnik jest rozgrzany to już odpala na dotyk. Wczesniej tego nie było i nawet jak były mrozy to odpalał bez problemu.
Ponieważ rozrząd wymieniałem w warsztacie wraz z ich częściami to mogę tam przyjechać na sprawdzenie. Nawet już dzwoniłem do nich i nie robią żadnego problemu, mam podjechać i sprawdzą o co chodzi.
Własnie...o co może chodzić? czy ma to coś wspólnego ze źle ustawionym rozrządem?strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
-
-
Zamieszczone przez K_PopielPytanie podstawowe czy po wymianie rozrządu został sprawdzony ewentualnie skorygowany kąt wtrysku ?strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikTo pojedz do nich i powiedz zeby sprawdzili statyczny kąt wtrysku.
To rutynowa czynnosc powinna byc wykonywana zaraz po odpaleniu i nagrzaniu motoru.... po wymianie rozrządu.
Pamiętam że 5 lat temu jak wymieniałem rozrząd to miałem podobny problem (też nie ustawiali kąta wtrysku) ale wtedy kiepsko odpalał na ciepłym silniku.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez d00larz tego co patrzyłem tych śrub od pompy tak naprawdę nie trzeba odkręcać przy wymianie na moje oko
Kontrola kąta po takiej robocie to elementarz.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Ustawiasz GMP na wale,
Odkręcasz pokrywkę zaworów (jeśli typ blokady wałka rozrządu tego wymaga) i pompę vaccum i wsadzasz blokadę w wałek rozrządu, (jeśli się nie da okręcasz wał o 1 obrót)
Wkładasz blokadę w pompę wtryskową,
luzujesz napinacz,
demontujesz pasek i rolki,
przykręcasz nowe rolki,
odkręcasz śrubę mocującą koło na wałku rozrządu, i je ściągasz (ma luźno sie kręcić na stożku wałka)
luzujesz (lub wymieniasz śruby na kole pompy wtryskowej -zależy od typu jaki masz) i ustawiasz fasolki w położenie środkowe,
zakładasz pasek i napinasz,
dokręcasz wstępnie koło na wałku rozrządu i na pompie wtryskowej
usuwasz blokady
dwa obroty wałem - znaki muszą się ponownie pokryć i napięcie paska powinno być odpowiednie,
dokręcasz koło na wałku i pompie odpowiednim momentem,
To tak w skrócie, statyczny kąt wtrysku powinien być bardzo bliski wymaganej wartości, oczywiście trzeba sprawdzić i w razie czego skorygować.
Komentarz
-
-
Jak zrobisz jak napisane to niewiele sie zmieni kat wtrysku.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
Komentarz